Din nou despre Ștefania Mărăcineanu

Pe 15 August s-au împlinit 70 de ani de la moartea Ștefaniei Mărăcăneanu,  chimistă și fiziciană română de renume internațional, care a formulat teorii despre radioactivitateradioactivitatea artificială și procedeul de declanșare artificială a ploii, Despre acest subiect am  scris mai demult. Am primit un comentariu, pentru care mulțumesc foarte mult, în care mi se spune că au apărut noutăți despre savanta noastră română. Am căutat pe internet și am mai găsit ceva.

ROMFILATELIA, o institutie plina de surprize. Maria Tanase sau Edith Piaf? Stefania Maracineanu circula prin lume cu fotografia Mariei Curie. Un scandal cu valente internationale care impune o mare curatenie la OSIM, Romfilatelia si Ministerul pentru Societatea Informationala :

Marie-Curie-alias-Stefania-Maracineanu-in-viziunea-Romfilatelia-Info-Ziaristi-Online

 

StefaniaMaracineanuȘtefania Mărăcineanu.(adevărată)

Reamintesc că în 1935, Premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit lui Frédéric Joliot-Curie și Irène Joliot-Curie pentru descoperirea radioactivității artificiale. Ștefania Mărăcineanu a exprimat consternarea ei pentru faptul că Irene Joliot-Curie folosise o mare parte din observațiile sale de lucru referitoare la radioactivitatea artificială, fără să menționeze aceasta. Mărăcineanu a susținut public că a descoperit radioactivitatea artificială în timpul anilor ei de cercetare din Paris.

Savanta s-a îmbolnăvit de cancer, cauzat de iradieri și a murit la data de 15 august 1944.

About gabionescu

Sunt pensionara. Am fost profesoara de fizica in Bucuresti. Imi place fizica, imi place sa-i fac si pe altii sa indrageasca fizica si imi plac copiii. Nu pot spune ca ma plictisesc la pensie. De cand am inceput sa scriu pe blog, caut mereu subiecte interesante, imagini frumoase si noutati in stiinta. M-as bucura daca as primi mai multe sugestii.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

