La CERN a fost descoperita „Particula lui Dumnezeu”

Sursa : Yoda.ro . Stiinta

Cercetatorii de la CERN (European Organization for Nuclear Research) au anuntat  ca sunt aproape siguri ca au descoperit bosonul Higgs.

Particula este in centrul atentiei lumii stiintifice de 45 de ani, datorita teoriei lui Peter Higgs care explica mecanismul prin care bosonul respectiv confera masa celorlalte particule elementare.

Doua echipe au descoperit basonul Higgs in cadrul experimentelor de la Acceleratorul de particule de la Geneva.

Peter Higgs, fost profesor la Universitatea din Edinburgh, este unul dintre cei sase teoreticieni care prezis existenta particulei inca din 1964.

Nu m-am asteptat ca acest lucru sa se intample in timpul vietii mele„, a declarat Higgs.

Echipa CMS sustine ca a combinat doua seturi de date prin care au atins un nivel de incredere „cinci-sigma” ce corespunde unei probabilitati de 99,99995% ca particula Higgs sa fie descoperita.

Descoperirea „particulei lui Dumnezeu” este considerata esentiala in descifrarea Universului.

Imagine de la CERN

Imagine de la CERN

 Cercetatorii de la CERN au descoperit "Particula lui Dumnezeu"

Cercetatorii de la CERN au descoperit „Particula lui Dumnezeu”

About gabionescu

Sunt pensionara. Am fost profesoara de fizica in Bucuresti. Imi place fizica, imi place sa-i fac si pe altii sa indrageasca fizica si imi plac copiii. Nu pot spune ca ma plictisesc la pensie. De cand am inceput sa scriu pe blog, caut mereu subiecte interesante, imagini frumoase si noutati in stiinta. M-as bucura daca as primi mai multe sugestii.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

