Gimnastica tibetana

Sunt unii oameni dependenti de madicamente, poate chiar atunci când nu ar avea nevoie. Au apărut multe madicamente naturale, din plante, de cele mai multe ori cu efecte foarte bune. Mi se pare însă interesantă gimnastica tibetana. Practicarea acesteia poate fi facută de tineri, de vârstnici si de cei aflati in convalescenta fără a avea efecte secundare. Se incepe dimineata si se poate repeta de doua- trei ori pe zi. Exercitiile se fac cu ochii inchisi si intr-o deplina concentrare.

1. Culcat in pat se executa un masaj al urechilor: cu degetele mari trecute dupa urechi si cu celelalte degete stranse in palma, se misca palmele in sus si in jus astfel incat aratatoarele sa alunece de-a lungul pilniilor urechilor.(de 30 de ori). Imbunatateste vederea, intareste dantura, amplifica circulatia sangelui in zona tamplelor, asigura o protectie impotriva ridurilor.

2. Palma dreapta se aseaza pe frunte, peste palma stanga si se misca dreapta-stanga, astfel ca degetele mici sa alunece reasupra sprancenelor( de 20 de ori). Ajuta circulatia sangelui, calmeaza durerile de cap si amelioreaza ametelile.

3. Se maseaza globii oculari cu exteriorul degetelor mari indoite (de 15 ori). Imbunatateste vederea, calmeaza sistemul nervos, protejeaza ochii.

4. Cu palmele indoite  se maseaza gatul in regiunea tiroidei sub ” marul lui Adam”, cu miscari de sus in jos, ca o mangaiere (de 20 de ori). Exercitiul nu se recomanda celor care au afectiuni ale glandei tiroide. Regleaza metabolismul si functionarea organelor interne.

5. Cu palma stanga pusa peste dreapta se maseaza abdomenul dezgolit cu miscari de rotatie in sensul acelor ceasornicului, astfel incat abdomenul sa se miste de sus in jos ( de 30 de ori).

6. Stand culcat pe spate, se „suge” abdomenul dupa care se „umfla”. ( de 20 de ori ).Este accelerata circulatia limfei, este inlaturata stagnarea de fiere si de sange. Ajuta la pierderea surplusului de grasime, amelioreaza bolile hepatice si gastro-intestinale.

7. Stand culcat pe spate, se indoaie brusc piciorul din genunchi si se trage energic spre piept incercand sa se loveasca fesa cu calcaiul. Tot brusc, se indreapta piciorul coborand-ul. (de 15 ori cu fiecare picior). Este un exercitiu foarte pretios, efectuandu-se un masaj interior al organelor si al glandelor endocrine. Micsoreaza depunerile de grasime si intareste muschii abdomenului.

8. Stand pe pat picior peste picior, intai stangul peste dreptul, apoi invers, se maseaza cu palma opusa (intai dreapta si apoi stanga) adancitura talpii ( de 20 de ori pentru fiecare picior). Relaxeaza activitatea inimii si a rinichilor, ajuta in cazul inflamarii incheieturilor.

9. Tot stand pe pat se duc palmele cu degetele incrucisate la ceafa si se misca in sus si in jos lasand capul pe spate si apoi se revine la pozitia normala.( de 10 ori). Ajuta circulatia sangelui in zona capului.

10. In pozitie „sezand” se pun palmele pe urechi si cu varfurile degetelor se bate ceafa ( de 30 de ori). Este activata scoarta cerebrala si ajuta la ameliorarea zgomotelor din urechi, a surzeniei si a durerilor de cap.

About gabionescu

Sunt pensionara. Am fost profesoara de fizica in Bucuresti. Imi place fizica, imi place sa-i fac si pe altii sa indrageasca fizica si imi plac copiii. Nu pot spune ca ma plictisesc la pensie. De cand am inceput sa scriu pe blog, caut mereu subiecte interesante, imagini frumoase si noutati in stiinta. M-as bucura daca as primi mai multe sugestii.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Gimnastica tibetana

  1. Nichifor Margareta spune:

    INTERESANT!
    Sigur voi incerca.

  2. Maria Apostolidou spune:

    Multumesc mult pentru exercitii! Nu cumva exista poze sau video pentru intelegerea modului cum se executa corect?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s