„Pentru o reabilitare a individului”-citat din Constantin Noica .

E curios ce greu recunosc oamenii ca au gresit . In fata juratilor , in fata colectivitatii , in fata propriei noastre constiinte , nu ne trudim decat intr-o privinta : sa ne dezvinovatim. Uneori recunoastem ca am savarsit o fapta ; dar numai ca am savarsit-o , nu si ca , astfel, am gresit. Daca totusi ceilalti vor sa ne pedepseasca, foarte bine . Poate etica lor ii obliga , poate numai legile lor , legi de care sunt siliti sa asculte . Dar, in fond , noi nu ne simtim vinovati . Am faptuit , dar nu am gresit . Trebuia s-o facem ; nu se putea sa n-o facem.       (….) Nu stim sa cerem iertare ,-adica ispasire a vinei , nu absolvire a ei. Intr-o lume in care oamenii ar avea dorinta sa se rascumpere , lucrurile s-ar infatisa cu totul altfel decat intr-a noastra . Caci noi „progresam „ , dar, vedeti bine , stam de fapt pe loc. Doctrinele noastre ne fac sa progresam in indemanare , in specialitate , dar nu pe plan moral .Iar tocmai acel sentiment al pacatului , care singur ne-ar putea imputernici , nu este printre virtutile noastre .

Constantin Noica

1937.

About gabionescu

Sunt pensionara. Am fost profesoara de fizica in Bucuresti. Imi place fizica, imi place sa-i fac si pe altii sa indrageasca fizica si imi plac copiii. Nu pot spune ca ma plictisesc la pensie. De cand am inceput sa scriu pe blog, caut mereu subiecte interesante, imagini frumoase si noutati in stiinta. M-as bucura daca as primi mai multe sugestii.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

