Cateva dintre lucrarile lui Dan Radulescu

– Numele lui Dan Radulescu este strans legat in chimia organica de sinteza spiranilor , substante optic active fara carbon asimetric. Meritul sau in acest domeniu i-a fost recunoscut la Congresul International Solvay , tinut la Bruxelles , in 1931.

– A adancit studiul optic in chimia organica pentru determinarea structurilor moleculare.

– A elaborat o conceptie proprie a rezonatorilor de ansamblu, bazata pe teoria electronica a valentei. Verificarea acestei conceptii a fost facuta pe cale optica ,studiind spectrele de absorbtie ale unor compusi organici , ciclici si aciclici.

– Bazandu-se pe conditia cuantica de numere intregi pe care o considera mult mai generala decat se banuia pe atunci , a descoperit, impreuna cu Coriolan Dragulescu, o relatie simpla intre frecventele bandelor de absorbtie ale compusilor organici , relatie care se supune unei legi de variatie prin numere intregi. Intre aceste frecvente exista anumite rapoarte pe care Dan Radulescu le-a regasit in acustica , stabilind astfel o legatura foarte interesanta intre intervalele muzicale si intervalele spectrale ale compusilor organici. Reuseste chiar sa sa dea o explicatie cuantica acestor intervale muzicale, formuland legea dupa care „Conditiile cuantice sunt , din punct de vedere formal , asemanatoare cu cele intalnite la coardele sonore ” .

– A initiat, primul la noi in tara, cercetari spectrale cu privire la fenomenul de fluorescenta la substantele organice.

– A efectuat primele cercetari romanesti asupra stufului, punand la punct metode pentru fabricarea celulozei pure , a matasei artificiale, a hartiei ,  cartonului , a alcoolului extras din stuful verde , a lemnului artificial si incombustibil.

– A fost primul care a preparat , in tara noastra , penicilina cristalizata dupa procedeul Fleming -Florey si a elaborat metoda fabricarii foliculinei cristalizate.

About gabionescu

Sunt pensionara. Am fost profesoara de fizica in Bucuresti. Imi place fizica, imi place sa-i fac si pe altii sa indrageasca fizica si imi plac copiii. Nu pot spune ca ma plictisesc la pensie. De cand am inceput sa scriu pe blog, caut mereu subiecte interesante, imagini frumoase si noutati in stiinta. M-as bucura daca as primi mai multe sugestii.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Cateva dintre lucrarile lui Dan Radulescu

  1. Pop Emil spune:

    Doamna profesoara ! Va doresc sanatate si un An Nou fericit ! Am descoperit o carte extrem de interesanta (nedatata, dar probabil intre 1930-1940 ) despre care am banuiala ca este scrisa de profesorul Dan Radulescu. Va rog sa-mi permiteti sa extrag cu ghilimele cateva date despre profesor din blogul Dvs. Intentionez sa public materialul in http://respectpentrucluj.wordpress.com/
    Va felicit pentru initiativa Dvs.
    Cu respect.
    Emil POP (pop.emil@gmail.com)

    • gabionescu spune:

      Vă mulțumesc și vă doresc și eu numai bine, sănătate și un an plin de realizări și mult noroc. Mă bucur dacă veți publica ceva despre Dan Rădulescu. Vă spun sincer că am deschis acest blog special pentru Dan Rădulescu pe care l-am cunoscut și l-am apreciat foarte mult. Îmi pare rău că a fost uitat. Dacă mai aveți nevoie de ceva informații aș fi foarte bucuroasă să vi șe dau, dacă pot.

      La mulți ani, 2013 !
      Gabriela Ionescu

Lasă un răspuns

